הרמטכ"ל לשעבר גנץ: "מדינת ישראל צריכה לקדם יוזמה מדינית"

איתי גדסי 1 Comment on הרמטכ"ל לשעבר גנץ: "מדינת ישראל צריכה לקדם יוזמה מדינית"
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ' הופיע היום (שני) לפני פורום בכירי המשק של אוניברסיטת בר-אילן וסקר את ההתפתחויות הביטחוניות הצפויות, כמו"כ הוא קרא למדינת ישראל לקדם יוזמה מדינית.

בדברו על התחזקותו של ארגון דעאש אמר גנץ כי אפשר לנצח את הארגון, אבל תנאי לכך הוא גיבוש אסטרטגיה בינלאומית ומהלך קרקעי משותף נגד הארגון. "בלי זה התופעה לא תיעלם" אמר גנץ והוסיף כי "תנאי נוסף הוא איתור כוחות מקומיים שיהיו מוכנים לקבל לידיהם את השליטה על השטחים שייכבשו מידי דעאש".

בדברו על איום הטרור אמר גנץ כי יש חשיבות גדולה בשמירה על החוסן החברתי והערכי של החברה בישראל כדי להתמודד עם האיום. "אנו נלחמים עם מה שאנו מייצגים אך שומרים על צלמנו ודמותנו וזה חלק מהניצחון. לחסל מחבל תוקף, כן. לעשות בו לינץ' כשהוא לא מסוכן – לא. אנחנו לא מוכנים ולא יכולים לקבל מוסרית מעשה של לינץ'".

בני גנץ אמר כי על ממשלת ישראל לקדם יוזמה מדינית שתקח בחשבון את ההשתנויות והאתגרים הבינלאומיים. "הכל צריך להיעשות באחריות ובשיקול דעת, תוך למידה כל הזמן של האתגרים הביטחוניים. מביקורי אצל משפחות הנופלים ב'צוק איתן' הרגשתי את החוסן הלאומי אצל ההורים, שלמרות הכאב הנורא, הרי שלא הטילו ספק בצורך שהיה להילחם. ההבנה הזו של חיילינו שחייבים להילחם היא החוסן החשוב ביותר שלנו".

פרק נכבד בנאומו ייחד הרמטכ"ל לשעבר למצב החברתי בישראל. "המציאות החברתית בישראל מדאיגה מאוד" אמר. "הפערים החברתיים עלולים להשפיע על החוסן הלאומי, ולכן עלינו לעשות כל מאמץ ולפעול במשותף לצמצם הפערים ולחזק את האחדות", הוסיף.



1 תגובות

מיין תגובות